#1 2007-08-27 09:28:15

Blaszak

Administrator

Zarejestrowany: 2007-08-14
Posty: 57
Punktów :   

Nowa postać (Rozszerzone)

WYBÓR KLASY
Bardzo wiele osób nie wie jak wygląda sytuacja wszystkich klas w highendzie, dlatego postanowiłem podzielić się z wami moją wybrakowaną wiedzą na temat playstyle i troszke większym rozeznaniem w ich highendowych rolach. Mam nadzieje, że te wskazówki będą przydatne nowym graczom, lub osobom, które postanowią stworzyć alty.

Każda klasa ma swoje wady i zalety (niektóre zdecydowanie więcej zalet niż wad, niektóre wręcz przeciwnie ). Postaram się w miare obiektywnie jest opisać.

Druid- niesamowicie uniwersalna klasa, dzięki odpowiedniemu usytuowaniu talentów może być nienajgorszym casterem (balance), świetnym tankiem lub melee dpsem (feral) i genialnym healerem (restoration). Shapeshifty dają ogromną różnorodność, od "prawie warriora" niedźwiedzia do "nastepnego co lubi od tyłu" kota. Dzięki niesamowitej elastyczności Feral druidzi genialnie sprawdzają się w high endzie, trzeba coś offtankować to bear form, dpsować być może nawet lepiej od rogala cat form all in one, oczywiście taka różnorodność ma też swoją cene, dobry feral druid nosi ze sobą conajmniej kilka zestawów itemów- DPS Gear, Tank Gear, Resist Geary, a nawet Healing Gear. Na druida powinni się zdecydować ludzie, którzy nie mogą się zdecydować Zależnie od buildu, gearu i formy druid jako jedyna klasa może przyzwoicie wypełniać każdą rolę w tej grze. Bardzo przydatny na rajdach.

Hunter- "best soloing class" genialna gra do gry solo, łatwa z bardzo dużymi możliwościami, przed 70 bardzo przyzwoity dmg i prywatny tank w postaci peta. Niestety wiąże się z tym też masa problemów. Hunterzy mają bardzo kiepską opinie wśród innych klas, bo niestety bardzo wiele osób uważa, że jeśli ktoś gra hunterem to jest to newbie albo bot, co niestety nadspodziewanie często jest prawdą... Sytuacja huntera w High Endzie jest bardzo kiepska, niski dmg (słaba itemizacja) i prawie znikome utility sprawiają, że więcej jak 1 hunter w rajdzie to zwykle marnowanie slotów.

Mage- najprzyjemniejsza klasa do gry solo, jaką miałem okazje levelować. Spory burst i sustained DPS, conajmniej kilka możliwości sensownego rozdania talentów sprawiają w połączeniu z CC (Polymorph) i Conjure Spellami, sprawiają, że Mag jest mile widziany praktycznie we wszystkich grupach. Klasa, dla tych którzy lubią szybko

Paladin- Dosyć uniwersalna klasa, Retribution oferuje spory burst (ale stosunkowo niski sustained) DPS, Holy zapewnia bardzo dobry healing (atm paladyni są uważani za jedną z najlepszych, jeśli nie najlepszą healing klase), a Prot ciekawe buffy i przyzwoite tankowanie. Zdecydowana większość rajdujących paladynów jest holy, ze względu na ich niesamowicie wydajny healing. Klasa, dla tych którym się zbytnio nie śpieszy lub chcą być przydatni grupie.

Priest- Razem ze zmianami w TBC (a raczej ich brakowi w porównaniu do innych klas) Holy Priest przestał być best healerem, ale jest wciąż bardzo porządany. Niezwykle przydatni stali się za to Shadow Priesci (tzw Mana Battery), którzy dzięki swoim unikalnym talentom regenerują mane członków party DPSując. Grając priestem trzeba się liczyć z faktem, że zwykle (przed 70) będzie leczył.

Rogue- Dla tych, którzy lubią od tyłu, jedna z najlepszych DPS klas w grze, aczkolwiek bardzo ucierpiała w skutek budowy encounterów w TBC, które faworyzują zwykle ranged dps. Ze względu na znikome doświadczenie w grze rogalem (nie odpowiada mi ten playstyle) nie będe opisywał solo.

Shaman- Bardzo dobry caster lub melee dps lub też bardzo przyzwoity healer. Zapewnia członkom drużyny wiele unikalnych buffów, z tego względu jest prawie zawsze mile widziany w grupie. Dzięki odpowiednim talentom i gearowi może spełniać każdą z tych 3 ról.

Warlock- Zależnie od buildu bardzo duży Burst DMG (destro), sustained DPS (affli) lub chore survi (demo), świetny DPS, dzięki unikalnym zdolnościom może wysysać hp i mane przeciwników. Posiada też całą gamę przydatnych CC skilli, jak choćby fear (uniwersalny), banish (na elementale i demony) i sedduction succubusa (na humanoidy).

Warrior- Mimo ostatnich zmian wciąż potencjalnie najlepszy tank do instów rajdowych, aczkolwiek dzięki odpowiednim talentom, może być też genialnym melee dpsem (fury) czy też miażdzyć przeciwników w pvp wielką dwuręczną bronią (raczej Arms).



WYBÓR RASY

O ile w przypadku druida czy paladyna wybór rasy jest banalny o tyle w przypadku warriora czy rogue jest to problem znacznie bardziej złożony.

Hunter-

  • Troll (Bow Spec, zwiększa m.in. crit chance, Beastslaying, zwiększa dmg w walce z bestiami)

  • Ork (Command, czyni z Orka najlepszy wybór na BM huntera)


  • Rogue-

    • UD (WotF sprawdza się świetnie przeciwko Warlockom i Shadow Priestom)

    • BE (Arcane Torrent odpalony w odpowiednim momencie daje dodatkowe 2 sekundy względnego spokoju podczas walki z casterami, a te 30 Energy uzyskane w odpowiednim momencie, może pomóc w utrzymaniu stunlocka)

    • Ork (Hardiness, zdecydowanie najlepszy skill do walki z innymi rogalami)

    Mage-

    • UD (WotF podobnie jak u Rogue'a)

    • BE (Mana Tap i Arcane Torrent)

    • Troll (Berserking jeszcze szybszy nuke nie jest zly )

    Priest-

    • UD (WotF podobnie jak u Rogue'a, niesamowity Devo Plague i Touch of Weakness, ktory pozwala jeszcze latwiej zmiatac Feral Druidow)

    • BE (Mana Tap,Arcane Torrent, Touch of Weakness tak jak u UD i nie tak genialny jak Devo Plague ale wciaz dosyc uzyteczny Consume Magic)

    • Troll (Berserking, jeszcze szybszy nuke nie jest zly oprocz tego Hex of Weakness, ktory dziala dosyc podobnie jak Touch of Weakness, a przy tym zmniejsza healing received danego celu o 20%, prawie jak arms warrior , nie mozna nie wspomniec tez o Shadow Guardzie, wanna be shaman, Beastslaying, zwiększa dmg w walce z bestiami)

    Shaman-

    • Troll (Berserking, jeszcze szybszy nuke nie jest zly Beastslaying, zwiększa dmg w walce z bestiami)

    • Tauren (Warstomp daje chwile na heal w krytycznej sytuacji)

    • Ork (Blood Fury, 2+(level*4) AP i dosyc sporo dodatkowego apell dmg jest bardzo pomocne)

Offline

 

#2 2007-08-27 12:43:32

Cordia

Zwykła dewota

Zarejestrowany: 2007-08-22
Posty: 1
Punktów :   

Re: Nowa postać (Rozszerzone)

hmm chciałbym tylko nawiązać do tematu huntera, bo wiele osób twierdzi, że to najlepsza klasa na solo, możliwe ale zauważyłem i myślę, że gra druidem jest sporo łatwiejsza chociażby ze względu na fakt, że zawsze znajdzie grupę na instance...nie gram zbyt długo po prostu mam takie wrażenie, a co do palków może na wyższych lvlach są lepsi i słyszałem, że sprawdzają się w raidach, ale zanim nie osiagną wysokiego lvlu to jak dla mnie cienizna jako tank, zawsze druid lub warrior wydawał mi się lepszy, ale to tylko spostrzeżenia noobka trzeba jednak pamiętać, że zanim zacznie się być super wypasionym high lvlem trzeba ten lvl nabić

P.S.dzięki za forum zaczyna mi się podobać

Offline

 

#3 2007-08-27 15:51:43

Blaszak

Administrator

Zarejestrowany: 2007-08-14
Posty: 57
Punktów :   

Re: Nowa postać (Rozszerzone)

Mimo wszystko hunter jest najłatwiejszy do gry solo, bo w końcu solo nie obejmuje przecież wypraw do instów. Autoshot i od czasu do czasy Mend Pet zza pleców prywatnego tanka to banał.
Co do feral druida, mnogość funkcji i opcji jakie są do dyspozycji może przytłaczać kogoś kto nigdy druidem nie grał, dlatego nie jest to najlepsza klasa do solo, a feral druidzi (ze wzgledu na deficyt tankow) sa wrecz rozchwytywanii.
Solo=/=Grupa i to trzeba brać pod uwage

Co do Pali i ich tankowania, to jest głównie kwestia gearu i skilla, Prot pali (glownie 65+) jest na tyle malo, ze nie wyrobili sobie renomy, a to sie odbija na low levelu. Pal jest jedna z ciekawszych postaci do levelowania, w miare przyzwoity dmg 2h broni, ogromne kryty SoCa i JoC, bardzo dobre selfbuffy, heale, bąble i wręcz ogromny dmg na Undeadach i Demonach, co niestety przed ~50 zbytnio nie pomaga.

No i bardzo cieszę się, że chociaż jednej osobie forum sie podoba

Offline

 

#4 2007-08-28 00:02:02

Anathemic

FLAMER !!! RUNwwwwwww

Zarejestrowany: 2007-08-23
Posty: 11
Punktów :   

Re: Nowa postać (Rozszerzone)

Blaszak napisał:

Mimo wszystko hunter jest najłatwiejszy do gry solo, bo w końcu solo nie obejmuje przecież wypraw do instów. Autoshot i od czasu do czasy Mend Pet zza pleców prywatnego tanka to banał.

Niestety jeden z niebezpiecznych (bo powodujacych ze osoba na 70tce zostaje sama jak palec i w zasadzie moze robic DELETE, farmowac w nieskonczonosc primale albo rollnac inna klase) mitow.

Hunter jest pozornie latwiejszy do solo, ma w koncu private tanka - peta. Dlaczego pozornie? Ano dlatego, ze grajac np. squishy magiem, efektywnosc solowania jest imo o niebo wieksza. Znacznie wiekszy DPS powoduje ze mob ginie od 2 spelli, zwykle zanim zdazy do rzeczonego maga dobiec i go musnac. Jesli dodac do tego przyjemny grind grupek mobow przez frost maga (Frost nova, Blizzard, Cone of Cold), to nieuchronnie nasuwa sie pytanie, na czym polega ta imba "solowalnosc mniemana" huntera. Jesli dodac do tego darmowa wode i brak wydatkow na strzaly/jedzenie dla peta (hunter jest obok wara jedna z "drozszych" w eksploatacji klas), to watpliwosci sie poglebiaja.

Zreszta nie chodzi tu tylko o kontre hunter/mag - podobnie "niesolowalny" rogal mogl sobie pre-TBC spokojnie farmowac w stealth bossow w Dire Maul, zbijajac na tym fortune. A jesli juz ktos lubi grac z petem - zdecydowanie polecam locka, o niebo wiekszy dmg i mozliwosci. W zasadzie nie ma ani jednej rzeczy w ktorej hunter bylby lepszy od locka.

Reasumujac - jako osoba grajaca 2 lata huntem jako mainem - zdecydowanie odradzam. Nie meczcie sie, rollnijcie porzadna klase.

Jeszcze kilka slow do posta Blaszaka, z ktorym sie generalnie zgadzam:

Blaszak napisał:

Druid- niesamowicie uniwersalna klasa, dzięki odpowiedniemu usytuowaniu talentów może być nienajgorszym casterem (balance), świetnym tankiem lub melee dpsem (feral) i genialnym healerem (restoration).

QFT. Jedna ze zwyczajnie "fajniejszych", uniwersalnych, przyjemnych klas, swietna zarowno w levelowaniu (tu polecany feral build) czy instowaniu. Do historii przeszly juz filmiki typu "40 druidow robi Onyxie", raczej niemozliwe w przypadku zadnej innej klasy.

Osobiscie uwazam czysty build balance (nie Dreamstate build, czyli balance/resto) za zmarnowanie mozliwosci klasy - wbrew obiegowym opiniom, drut nigdy nie bedzie imba caster DPSem. Lepiej rollnac maga. Poza tym spam dwoch spelli moze sie szybko znudzic (yarly). Oba pozostale drzewka sa swietne - druid moze byc znakomitym hilerem (resto) jak i wypasionym tankiem / physical DPSem (feral).

Blaszak napisał:

Mage- najprzyjemniejsza klasa do gry solo, jaką miałem okazje levelować. Spory burst i sustained DPS, conajmniej kilka możliwości sensownego rozdania talentów sprawiają w połączeniu z CC (Polymorph) i Conjure Spellami, sprawiają, że Mag jest mile widziany praktycznie we wszystkich grupach. Klasa, dla tych którzy lubią szybko

Rowniez polecany, dla milosnikow magicznego DPSu zwlaszcza. Swietny w solowaniu, poszukiwany do party, wymiata na arenach. Jedyny minus - klasa mimo wszystko dosc prosta w uzyciu, wiec moze sie szybko znudzic.

Blaszak napisał:

Paladin- Dosyć uniwersalna klasa, Retribution oferuje spory burst (ale stosunkowo niski sustained) DPS, Holy zapewnia bardzo dobry healing (atm paladyni są uważani za jedną z najlepszych, jeśli nie najlepszą healing klase), a Prot ciekawe buffy i przyzwoite tankowanie. Zdecydowana większość rajdujących paladynów jest holy, ze względu na ich niesamowicie wydajny healing. Klasa, dla tych którym się zbytnio nie śpieszy lub chcą być przydatni grupie.

Retribution ssie. Wannabe-nie wiadomo co, bo na pewno nie DPS. Najslabsza z klas teoretycznie nakierunkowanych na DPS.

Znakomity hiler, zwlaszcza dzieki niekonczacej sie manie i imba buffom dla towarzyszy. Ciekawy, nietypowy, choc nadal nie do konca mile widziany w hi-end gildiach tank (prot build).

Blaszak napisał:

Priest- Razem ze zmianami w TBC (a raczej ich brakowi w porównaniu do innych klas) Holy Priest przestał być best healerem

Hmmm, a to czemu? Swietny mana regen, buffy (stamina, spirit, shadow prot) i szerokie instrumentarium hili (znacznie szersze niz np. u palka) sprawiaja ze priest jest nadal "najlepszym" hilerem. Minusy - ciezka gra solo w Holy. Shadow priest rowniez bardzo ciekawy i efektywny - zarowno we wlasnym DPSie jak i wspomnianym "bateryjnym" wsparciu dla party (Vampiric Touch, Vampiric Embrace).

Blaszak napisał:

Rogue- Dla tych, którzy lubią od tyłu, jedna z najlepszych DPS klas w grze, aczkolwiek bardzo ucierpiała w skutek budowy encounterów w TBC, które faworyzują zwykle ranged dps. Ze względu na znikome doświadczenie w grze rogalem (nie odpowiada mi ten playstyle) nie będe opisywał solo.

Najlepszy physical DPS w teorii (choc moze ostro oberwac od fury warka czy ferala), jednakowoz wiekszosci osob szybko sie nudzi

Blaszak napisał:

WYBÓR RASY

O ile w przypadku druida czy paladyna wybór rasy jest banalny o tyle w przypadku warriora czy rogue jest to problem znacznie bardziej złożony.

Hunter-

  • Troll (Bow Spec, zwiększa crit chance, Beastslaying, zwiększa dmg w walce z bestiami)

  • Ork (Command, czyni z Orka najlepszy wybór na BM huntera)


  • Rogue-

    • UD (WotF sprawdza się świetnie przeciwko Warlockom i Shadow Priestom)

    • BE (Arcane Torrent odpalony w odpowiednim momencie daje dodatkowe 2 sekundy względnego spokoju podczas walki z casterami, a te 30 Energy uzyskane w odpowiednim momencie, może pomóc w utrzymaniu stunlocka)

    • Ork (Hardiness, zdecydowanie najlepszy skill do walki z innymi rogalami)

BTW jak wygladaja raciale Horde priestow? (too lazy to wowwiki)

Ostatnio edytowany przez Anathemic (2007-08-28 00:03:02)

Offline

 

#5 2007-08-28 00:29:12

Blaszak

Administrator

Zarejestrowany: 2007-08-14
Posty: 57
Punktów :   

Re: Nowa postać (Rozszerzone)

Anathemic napisał:

Swietny mana regen, buffy (stamina, spirit, shadow prot) i szerokie instrumentarium hili (znacznie szersze niz np. u palka) sprawiaja ze priest jest nadal "najlepszym" hilerem.

To stwierdzenie było dosyć nieprecyzyjne, przestał być zwyczajnie najlepszy single target healerem (a przed TBC był), nie jest też najlepszy do leczenia bardzo wielu osób. Jego healing jest prawie całkowicie nastawiony na uniwersalność, przez co nie można już zrobić 25ppl insta (nieoutgearowaujac go totalnei ofc) z samymi holy priestami, a to dalo sie zrobic preTBC (ofc 20/40 ppl insty ).

Oprócz tego więcej jak jeden Holy Priest (21/40/0) nie wnosi już nic do rajdu oprócz healingu, a przy mniej niz 21 pkt w disc to nawet ten pierwszy nic poza healingiem nie wnosi. Przeciez i tak zdecydowana większość Shadow Priestó posiada Imp Fortitude, a przy tym wnoszą bardzo dużo do rajdu.

Anathemic napisał:

Osobiscie uwazam czysty build balance (nie Dreamstate build, czyli balance/resto) za zmarnowanie mozliwosci klasy - wbrew obiegowym opiniom, drut nigdy nie bedzie imba caster DPSem. Lepiej rollnac maga.

Prawda jest taka, ze wlasnie moze byc imba casterem, co wiecej jest bardzo przydatny w grupie, o ile nie jest to zbyt widoczne w party czy nawet 10 osobowym rajdzie o tyle w instach 25 ppl to robi pewna roznice Zasadniczy problem balance druida jest stosunkowo kiepska efektywnosc.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.thesixpounder.pun.pl www.cmdteam.pun.pl www.zipp.pun.pl www.usa.pun.pl www.perfect-world.pun.pl