#1 2007-08-14 20:24:07

Blaszak

Administrator

Zarejestrowany: 2007-08-14
Posty: 57
Punktów :   

Holy Priest

PVE

16/42/0 Holy build nastawiony głównie na jak najsilniejszy healing, które zapewniają Spiritual Guidance, Spiritual Healing i Empowered Healing. Oczywiście nie mogło zabraknąć Silent Resolve i Imp PW:F. Pozostałe 3 punkty można według upodobania rozdzielić między Absolution, Mental Agility, Healing Prayers, a jeśli komuś zależy także na możliwie w miare znośnym solowaniu także Holy Nova i Searing Light. Inner Focus to darmowy Flash Heal, Greater Heal lub Prayer of Healing, który nie dosć, że zapewnia nam okolo 35% szansy na krytyk i dwa razy większy heal, który nawet jeśli wtedy overhealnie nie stanie się nic złego (overheal NIE PRODUKUJE aggro) to jeszcze taką sama szanse, że tankujący war lub pal (feral druidzi i tak w większości osiągneli mitigation cap) będzie obrywał o 25% mniej melee dmg.

http://www.wowhead.com/?talent=bxg0zhZfxxcc0qVuVo

21/40/0 Znacznie bardziej nastawiony na Disc build, przy akceptowalnie gorszym aoe healingu party/rajdu (brak CoH), dostajemy bardzo ciekawy buff, który nie dosyć, że rzucony sobie zwiększa +heal (Spiritual Guidance) i mana regen (Meditation) to jeszcze zwiększa efektywność Aury Resto Druida (Tree of Life).

http://www.wowhead.com/?talent=bxg0zhLzZfxxcc0qVhV

Żeby poprawić swoje stosunki z casterami, można iść o krok dalej (23/38/0) i przełożyc 2 punkty z Empowered Healing do Improved Divine Spirit.

28/33/0 Kolejny build jeszcze bardziej nastawiony na Discipline oferuje 10% większy mana pool (Mental Strenght) zamiast Empowered Healing i Holy Concentration. Ten build jest najlepszy na krótkie walki (preraid).

http://www.wowhead.com/?talent=bxg0zhLtbZfxxcc0qVz

Na pewno nie ciężko zauważyć, że każdy kolejny build jest w coraz większym stopniu Discipline buildem, niestety, żeby myśleć o rajdowaniu, nie można przekroczyć pewnej granicy, całe drzewko Discipline jest bardzo ciekawe i zapewnia bardzo dużą elastyczność, niestety kosztem wielkości heali, która szczególnego znaczenia nabiera po krytyku, czy crushing blow.

A teraz możliwie najbardziej nastawiony na Discipline jaki ma się szanse sprawdzić, jeśli jesteśmy w stanie porozumieć się z jakimś caster DPSem Topującym Damage Meter, możemy zsynchronizować Power Infusion z trinketami, zyskując conajmniej kilka k dmg. Oczywiście jeśli zaisntnieje potrzeba leczenia kogoś, kto bardzo mocno obrywa, można użyć Power Infusion zapewniając sobie większy healing.

http://www.wowhead.com/?talent=bxgozhxtbzZfxxcc0sV


PVP

W odróżnieniu od PVE buildów, można wyróżnić tylko 3 podstawowe warianty.

16/45/0 Wysokie Surivability zapewnia Blessed Resilience, Blessed Recovery, Spell Warding, Healing Focus, Matyrdom i Imp Shield.

http://www.wowhead.com/?talent=dxMGzhZfEtIc0oVzA

43/18/0 W tym wypadku zamiast Blessed Resilience mamy do dyspozycji 5% wiecej hp, około 15% wiekszy mana pool, Mass Dispel z 0.5s cast time (idealny na pala w bąblu czy frost maga w ice blocku), ulepszonym Shieldem, który odbija 50% zaabsorbowanego dmg (także jeśli rzucimy go komuś) i oczywiście perełka całego buildu Pain Suppresion. Power Infusion natomiast w pełni rozwija skrzydła na arenach, w trakcie gry z kompetentnym dps casterem. Z własnego doświadczenia arenowego wiem, że użyty w odpowiednim momencie, potrafi przesądzić o wyniku walki. Nie raz zdarzało się, że Garin (vel Odys) z Power Infusion zabijal pali tak szybko, że nie zdąrzali z bąblem.

http://www.wowhead.com/?talent=dxgGzh0trzEofVxh

28/33/0 Ten build łączy najciekawsze cechy obu powyższych, Blessed Resilience, Mental Agility, Focused Power, Spiritual Healing i to czego brakowało w pozostałych, imp Mana Burn. Niekiedy zdarzą się, że przeciwnej drużynie brakuje burst dmg, a ich healer bez problemu utrzymuje przy życiu siebie i swoich towarzyszy, wtedy właśnie nieoceniony staje się Mana Burn ze skróconym castem, bo przecież healer bez many to healer bezużyteczny

http://www.wowhead.com/?talent=dxrGzhMtMZfithc0oV0h


Teoria healingu

Warto byłoby wyjaśnić kilka pojęć związanych z healingiem (głównie pod kątem holy priesta).

HPS- healing per second, leczenie w przeliczeniu na każdą sekunde casta, najlepiej w tym wypadku sprawuje się kombinacja: Power Word: Shield, Flash Heal i Prayer of Mending.

HPM- healing per mana, ilość wyleczonego hp na każdy zużyty punkt many, z tym terminem wiąże się nierozerwalnie kolejny:

Mana Effeciency- efektywność leczenia, czyli wyleczyć jak najwięcej zużywając jak najmniej many, najlepsze spelle to Renew, Heal i Greater Heal (szczególnie downrankowany).

Downranking- używanie spella z ranka innego niż najwyższy, przy dużo mniejszym koszcie, leczy bardzo przyzwoicie, szczególnie istotne jest to na 70 lvlu, kiedy do dyspozycji priest ma grubo ponad 1k + heal. Razem z TBC downranking został bardzo nerfnięty, ale mimo wszystko, jest bardzo użyteczny, ponieważ przedostatni rank spella, czerpie dokładnie tyle z gearu ile rank najwyższy.

HoT- healing over time, w przypadku priesta jest to Renew

Direct Heal- heal bezpośredni, m.in. Heal, Greater Heal, Flash Heal, Prayer of Healing

Inne spelle leczące- do tej grupy można zaliczyć Prayer of Mending (który leczy, po tym jak osoba na która został rzucony dostanie hita) i Power Word: Shield (zwyczajna tarcza absorbująca dmg).

Decursing/Dispelling- oba terminy odnoszą się do usuwania nieporządanych efektów (debuffów) z członków party/rajdu i siebie. Istnieją 4 rodzaje usuwalnych debuffów:
Magic- usuwane przez: Dispel Magic (Priest), Mass Dispel (Priest),  Cleanse (Paladin)
Curse- usuwane przez: Remove Curse (Druid), Remove Lesser Curse (Mage)
Disease- usuwane przez: Cure Disease (Priest), Abolish Disease (Priest), Purify (Paladin), Cleanse (Paladin), Cure Disease (Shaman), Disease Cleansing Totem (Shaman)
Poison- usuwane przez: Cure Poison (Druid), Abolish Poison (Druid), Purify (Paladin), Cleanse (Paladin), Cure Poison (Shaman), Poison Cleansing Totem (Shaman),

Innym specyficznym debuffem jest Bleed, który usunąć może tylko Blessing of Protection (Paladin), oprócz tego ważną grupą debuffów są feary, w znacznej części magic, choć niestety nie wszystkie, ochrone przed nie Magic fearami zapewnia Fear Ward (rasowy priest spell dwarfów i draenei), a także Tremor Totem Shamka.

Oprócz tego istnieją jeszcze inne ważne spelle usuwające debuffy: Divine Protection i Divine Shield (dwa selfbuffy) Paladina, Blessing of Freedom (usuwa debuffy ograniczające speed i możliwość poruszania się) Paladina, Ice Block (selfbuff) Frost Maga, a także Spellstone (self, usuwa wszystkie szkodliwe debuffy) Warlocka i Devour Magic (usuwa 1 magic debuff) Felhuntera.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.branchclosed.pun.pl www.dolnyslask.pun.pl www.ntsd.pun.pl www.ze.pun.pl www.nuclear.pun.pl